Відповідаємо на ваші запитання. Календарне планування, опорні школи та початок НУШ

Щодня “Нова Українська Школа” отримує близько 10 запитань від читачів — батьків, вчителів, директорів та інших управлінців освіти. Тож щотижня ми відповідатимемо на них. Це перша порція таких відповідей.
Оскільки опрацювавання ваших запитань займає деякий час, тут представлені не всі. Якщо в цьому списку ви не знайшли відповіді на ваше запитання, це означає, що вона з’явиться в наступній підбірці.
Як підписувати сторінки інтегрованого курсу “Я досліджую світ”? Вони повинні йти підряд чи можуть бути розподілені по журналу?
Сторінки журналу розподілені відповідно до кількості навчальних предметів.
“Українська мова” – 5 годин. Множимо на 3 – це 15 розворотів. Три години математики. Знову: 3 множимо на 3 – 9 розворотів. 7 годин інтегрованого курсу – виходить 21 розворот. І, відповідно до свого календарно тематичного планування, записуються проведені уроки.
Експеримент не вимагає змін до ведення Класного журналу.
Фактичне виконання навчальної програми фіксується у Класному журналі відповідно до Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 № 412 та з урахуванням методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу для 1–4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 21.09.2015 № 2/2-14-1907-15) та листа МОН від 23.08.2017 № 1/9-450 (Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в 1-х класах експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів).
В останньому документі є такі пункти щодо ведення Класного журналу:
“У Класному журналі  українська мова фіксується і як окремий навчальний предмет, на який окремо виділяються сторінки “Українська мова”, і як частина інтегрованого курсу, на яку також виділяються окремі сторінки “Українська мова” в інтегрованому курсі (мовно-літературна галузь) […] У разі поділу класу на групи при вивченні української мови у Класному журналі на запис уроків української мови як окремого предмета і української мови в інтегрованому курсі відводяться окремі сторінки для кожної групи”.
“Зміст освітніх галузей “Природнича”, “Соціальна і здоров’язбережувальна”, “Громадянська та історична”, “Технологічна” представлений в інтегрованому курсі “Я досліджую світ”. […] У разі проведення нестандартних форм організації навчального процесу (уроків-екскурсій, уроків-імпровізацій, уроків-ігор, уроків-театралізацій тощо) у Класному журналі доцільно вказувати форму проведення уроків”.
Календарне планування на окремі предмети в пілотних класах потрібно складати, спираючись на модельну навчальну програму? Окремо програм з навчання грамоти та ін. як окремих предметів не буде?
Календарне та поурочне планування здійснюється вчителем у довільній формі, у тому числі з використанням друкованих чи електронних джерел тощо. Формат, обсяг, структура, зміст та оформлення календарних планів та поурочних планів-конспектів є індивідуальною справою вчителя. Встановлення універсальних у межах навчального закладу, міста, району чи області стандартів таких документів є неприпустимим.
Як складати календарне планування, якщо модельної програми ще немає цілої, складати окремо на кожен предмет, а в журналі об’єднувати інтегрований курс, чи для інтегрованого курсу відразу складати одне планування?
Календарне планування складається відповідно до навчальних предметів навчального плану на відповідний період.
У методичних рекомендаціях сказано, що “…протягом семестру, з урахуванням рівня опанування учнями програмовим матеріалом, інших обставин, які організаційно впливають на освітній процес учитель може вносити корективи до календарно-тематичного планування […]
У Модельній навчальній програмі змістовий розподіл програмового матеріалу між основною та інтегрованою частинами уже визначений. За умови самостійного  складання навчальної програми учителем такий  розподіл покладається на нього. Рекомендуємо розподіл тем між окремими й інтегрованими уроками здійснювати з урахуванням дидактичної доцільності форм роботи і видів діяльності, якими вони будуть опрацьовуватись.
Звертаємо увагу на те, що для вивчення тем змістової лінії “Досліджуємо мовлення”, що передбачають опрацювання основних мовних понять, які є підґрунтям мовної грамотності учнів, та тем, що передбачають формування технічних навичок читання і письма, оптимальним є відведення окремих уроків.
Більшість тем змістових ліній “Взаємодіємо усно”, “Читаємо”, “Взаємодіємо письмово”, “Досліджуємо медіа”, “Театралізуємо” органічно включаються в інтегрований курс. Конкретизується зміст окремої та інтегрованої частин навчальної програми з української мови у календарно-тематичному плануванні”.
Більше:

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ НУШ: МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

Оратівська опорна школа отримала обладнання за рахунок міжнародних донорів